Keski-Suomen Ilmastointihuolto, Jyväskylä
Jyväskylän alueella toimiva ilmastointialan yritys on ollut Ecomin asiakas jo pian 20 vuotta.
AlaLVI
Liikevaihto2–10 milj. €
Henkilöstö20–49 henkilöä
Ecomin asiakkaana vuodesta2011
RatkaisuEcom Taloushallinto
Keski-Suomen Ilmastointihuolto luottaa Ecomin poikkeukselliseen palveluun
Keski-Suomen Ilmastointihuolto tarjoaa kattavan valikoiman LVI-alan palveluita, joiden hallinnointiin se tarvitsee joustavan ja luotettavan ratkaisun. Yritys on luottanut Ecomiin jo pian 20 vuotta. Poikkeuksellinen palvelu oli tärkeää silloinkin, kun palvelimen hajoaminen uhkasi lamauttaa yrityksen toiminnan.
Helmikuussa 2018 Keski-Suomen Ilmastointihuollossa jouduttiin hikiseen tilanteeseen. Yrityksen serverille iski haittaohjelma, joka tuhosi palvelimen. Sen mukana jähmettyivät ilmastointiurakointia, huoltoa ja korjausta tarjoavan sekä omaa myymälää pyörittävän yrityksen kassa, pankkiyhteydet, projektiseurannat ja tarjouslaskenta. Pitkittyessään ongelma olisi lamauttanut yrityksen koko hallinnon.
Pidimme serveriä yllä itse, koska myymälämme kassatoimintojen täytyy pyöriä koko ajan ja kymmenkunta käyttäjää on jatkuvasti riippuvaisia Ecomista. Olimme kyllä harkinneet serverin siirtämistä Ecomille, koska oman palvelimen pyörittäminen on aika kallista ja vaatii työtä ja osaamista.
Virpi Mikkonen, pääkäyttäjä
Jyväskylän alueella toimiva ilmastointialan yritys on ollut Ecomin asiakas jo pian 20 vuotta. Yhteistyö oli aikanaan lähtenyt reskontran hallinnasta, ja vuosien mittaan Ecomin käyttöä oli laajennettu niin, että sillä hoidettiin jo kaikki taloushallinnon toiminnot tarjouslaskennasta laskutukseen.
Kun palvelin lakkasi toimimasta, oli ratkaisuja tehtävä nopeasti. Ecomin puolesta ehdotettiin, että tiedot siirrettäisiin ainakin väliaikaisesti Ecomin serverille.
”Ecomilla tehtiin hurjasti töitä ja palvelu oli huippuhyvää. Kaikki vanhat tiedot siirrettiin meidän palvelimeltamme Ecomille yhden yön aikana, ja aamulla kaikki oli valmista. Käyttöönottokin oli käsittämättömän helppoa”, sanoo Mikkonen.
Lopulta ratkaisu paransi Ecomin käytettävyyttä ja olennaisesti myös etätyöskentelyn sujuvuutta. Siksi Ecomin serveri päädyttiin pitämään vakituisesti.
”Käytin vuosikaudet kotitoimistolta salattua nettiyhteyttä meidän palvelimelle. Se oli kankeaa ja raskasta. Nyt voin käyttää Ecomia suoraan nettiselaimen läpi. Se tekee eri sovellusten yhtäaikaisesta käytöstä huomattavan helppoa. Tämä on ollut tosi iso plussa”, sanoo Virpi Mikkonen.
Ilmastointialalle räätälöity ratkaisu saa kiitosta
Ecomin ja Keski-Suomen Ilmastointihuollon yhteistyö sujui vuosikaudet omalla painollaan. Yrityksessä oltiin tyytyväisiä ohjelmistoon, joka taipuu sen tarpeisiin ja huomioi ilmastointialan erikoisuudet ja hinnastopäivitykset. Perusohjelmistoon verrattuna etua on myös siitä, että Ecom kattaa tarjouslaskennan ja kassajärjestelmän, jolloin näihin ei tarvita erillisiä ratkaisuja.
Serverin siirron myötä yritysten välinen yhteistyö on syventynyt.
”Olemme olleet paljon yhteydessä Ecomin suuntaan. Siellä otetaan aina vastaan kehitysideoita, ja olemme myös saaneet hyviä ratkaisuehdotuksia. Se on hienoa”, sanoo Mikkonen.
Ecom on monipuolinen ja toimiva ratkaisu, jota suosittelen tällä alalla toimiville yrityksille. Ecom on myös luotettava kumppani. Olemme tehneet yhteistyötä pitkään, emmekä ole koskaan jääneet pulaan, jos olemme tarvinneet apua.
Virpi Mikkonen, pääkäyttäjä
PAP Group
Omassa arjessa Ecomista on paljon hyötyä projektijohtamisessa. Saan sillä organisoitua omia töitä, omien asiantuntijoiden töitä, aikataulutusta ja sen kautta hoituu tosi kätevästi myös tarjousten tekeminen ja projektien laskutus.
Roope Kinnunen
Projektipäällikkö
Suomen Energiasaneeraus
"Uudet työtilaukset merkataan Ecomiin ja asentaja näkee kätevästi kaikki tarvittavat tiedot keikan suorittamiseksi suoraan Ecomista"
Riina Rautio
Energia-asiantuntija
AR-KI Rakennus, Tuusula
Faktan näkee, kun avaa koneen. Sieltä näkee suoraan projektin kustannusseurannasta, missä mennään – sekä ostojen että laskutuksen osalta.
Ari Lappalainen
yrittäjä, toimitusjohtaja