Ketterä toiminnanohjausjärjestelmä rakennusalalle

Ecom on helppokäyttöinen talotekniikka- ja rakennusalan ERP-järjestelmä pk-yrityksille. Sen avulla hallitset sekä yrityksesi taloutta että toimintaa yhdessä ja samassa ohjelmistossa – ajasta ja paikasta riippumatta. Hoida toiminnanohjaus minuuteissa tuntien sijaan.

  • Ei sitoutumista
  • Kokeile 2 kk maksutta

Kotimainen LVIS- ja rakennusalan toiminnanohjausjärjestelmä helpottamaan elämääsi

Selkeän näkymän tarjoava toiminnanohjausohjelmisto

✓ Tarjoaa reaaliaikaisen tiedon töiden etenemisestä ja budjeteista
✓ Yhtäaikaisten projektien hallinta henkilöstön ja muiden resurssien osalta on vaivattomampaa
✓ Helpottaa töiden suunnittelua ja auttaa tekemään nopeita ratkaisuja

Yrityksen resurssien suunnittelu eli ERP

✓ Ennaltaehkäisee projekteja hidastavia pullonkauloja
✓ Mahdollistaa työtuntien ja tarvikkeiden lisäämisen laskulle työmaalta käsin
✓ Auttaa pysymään kärryillä yrityksen tärkeimmistä luvuista

Ostolaskut, budjetit ja ajanhallinta

✓ Ostolaskujen nouto, laskutus ja maksaminen parilla napin painalluksella
✓ Työtuntien seuraaminen ja vaivaton siirto palkanmaksuun
✓ Tarjousten ja laskujen lähetys onnistuu tehokkaasti ja virheettömästi

Miten Ecomin käyttöönotto tapahtuu?

ERP-toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönotto ei voisi juuri helpompaa olla, kun kyseessä on Ecom.

Sinun ei nimittäin tarvitse erikseen asentaa ohjelmaa. Sen sijaan rekisteröityminen käyttäjäksi sähköpostilla ja yrityksesi tietojen täyttäminen ohjelmistoon riittävät. Ja, mikä parasta – kaikki tämä vie aikaa vain muutaman minuutin.

Rekisteröitymisen jälkeen itse ohjelmisto auttaa sinut pääsemään vauhtiin ja erilaisten kysymysten äärellä apunasi on Ecomiin sisäänrakennettu käyttötukemme.
Toki halutessasi voit varata ajan myös maksulliseen lisäkoulutukseen.

Läpinäkyvä hinnoittelu eri tarpeisiin

suosituin

Ecom Pro

LVIS- ja rakennusalan huippuohjelmistolla hoidat kaiken laskutuksesta projektinhallintaan uskomattoman helposti.

49 €/kk

pääkäyttäjä

  • työntekijä 9 €/kk
  • kirjanpitäjä 15 €/kk
kokeile ilmaiseksi
ei kuukausi-maksua

Ecom Basic

Maksat vain laskuista, joita lähetät ja vastaanotat. Helppo ja edullinen valinta uudelle yrittäjälle tai satunnaisia keikkatöitä tekevälle.

0 €/kk

  • 2,80 € / lähetetty tai vastaanotettu lasku
ota käyttöön nyt
Lue lisää

Haluatko nähdä, miten Ecom toimii?

Usein kysytyt kysymykset

  • Merkittävin ero perinteisen laskutusohjelmiston ja toimialakohtaisen toiminnanohjausohjelmiston välillä tulee räätälöinnissä.

    Toisin sanoen, alalle erikseen rakennettu ja räätälöity ERP-toiminnanohjausjärjestelmä huomioi sekä tärkeimmät laskutukseen että töiden kirjaamiseen liittyvät asiat. Esimerkiksi runsaslukuiset tarvike- ja materiaalimäärät ovat hyvin tyypillisiä talotekniikka- ja rakennusalalla, ja hyvä toiminnanohjausohjelmisto käsittelee ne automaattisesti.

    Ecom on erinomainen rakennusalan ERP-järjestelmä, joka sisältää myös tukkureiden hinnastot, oli sitten kyse töiden suunnittelusta tai niiden toteuttamisesta. Ecom mahdollistaa myös jatkuvan kannattavuusseurannan, sillä työhön liittyvät kulut näkyvät jatkuvasti taustalla.

    Kun työt on saatettu maaliin, vain pari klikkausta ja niin asiakasdokumentaation, tarvikerivit kuin myös sovitut työtunnit sisältävä lasku on valmis. Ostoihin ja ostolaskuihin liittyvät rivit voidaan siirtää joko sellaisenaan myyntilaskulle tai vaihtoehtoisesti kohdistaa kuluiksi, jolloin kannattavuusseuranta on mahdollista.

    Suositut toimialakohtaiset toiminnanohjausjärjestelmät, kuten Ecom, myös kasvavat mukanasi sitä mukaa, kun yritystoiminta kasvaa. Ohjausjärjestelmämme nimittäin sisältää työkalut myös projektien toteutukseen ja hallintaan.

  • Kun kyseessä on Ecomin kaltainen laadukas ERP-toiminnanohjausjärjestelmä, on se käytettävyydeltään selkeä ja yksinkertainen.

    Edellä mainitusta huolimatta saattaa kuitenkin olla, että myös laadukkaan toiminnanohjausjärjestelmän käytössä tarvitaan ohjausta ja apua. Tällöin asiansa osaavan asiakastuen merkitystä ei voida väheksyä, ja sellaisen Ecom sinulle tarjoaa.

    Eikä siinä vielä kaikki: asiakastukeen saat yhteyden suoraan sisäänrakennetun käyttötuen kautta. Ja, jos sitten teet virheitä, joita saattaa tapahtua itse kullekin, Ecom mahdollistaa syötettyjen tietojen korjaamisen ja täydentämisen jälkikäteen.


    Tarjoamme mahdollisuuden myös maksulliseen lisäkoulutukseen, johon voit varata ajan täältä.

  • Oletko rakennusalan yrittäjänä miettinyt, mihin tunnit päivästä katoavat? Mikäli sinulla on vain perinteinen laskutusohjelmisto, hyvinkin suurella todennäköisyydellä ainakin osittain manuaaliseen taloudenhallintaan.

    Laadukas rakennusalan toiminnanohjausjärjestelmä paitsi säästää sinulta aikaa, säästää se myös vaivaa. Voit nimittäin olla varma siitä, että Ecomin kaltaisen taloushallinnon ohjelmiston ansiosta yrityksesi kirjanpito on aina lakisääteinen.

    Lisäksi tulojen ja menojen eli yrityksen taloustilanteen hahmottaminen on helppoa ja vaivatonta, koska kassavirta on tarkistettavissa toiminnanohjausjärjestelmästä koska tahansa.

  • Onko yrityksesi kirjanpito ulkoistettu tilitoimistolle, hoidatko sitä omatoimisesti vai löytyykö yrityksestäsi erillinen osasto, joka vastaa talouspuolen asioista?

    Niin tai näin, Ecom tarjoaa integraation muun muassa Visma Netvisoriin sekä Finago Procountoriin. Näin ollen luvut siirtyvät suoraan Ecomista oikeaan paikkaan.

    Ja, mikäli sitten integraatiota ei löydy, ei hätää – Ecomista voidaan ladata suoraan kirjanpitoraportti ja lähettää se käden käänteessä esimerkiksi sähköisessä muodossa tilitoimistolle; toki toinen vaihtoehto on tarjota kirjanpitäjälle pääsy suoraan ERP-toiminnanohjausjärjestelmääsi.

  • Edellä oleva kysymys saattaa olla hieman hämmentävä, sillä yksinkertaisimmillaan vastaus kuuluu: sinun rakennusalan yrityksesi.

    Todellisuudessa siitä pääsevät nauttimaan myös asiakkaasi. Aika on rahaa yhä enenevissä määrin, ja kun toiminnanohjausohjelmisto on kunnossa, se tarjoaa asiakkaillesi nopeaa palvelua. Tämä puolestaan takaa sen, että ammattimaisuus on läsnä ensiaskeleista loppumetreille saakka.

    Ja, kun sitten sana kiirii niiltä osin, miten henkilökohtaista, ammattimaista ja nopeaa palvelua kykenet tarjoamaan, uusia asiakkaita saattaa hyvinkin alkaa ilmestyä oven taakse koputtamaan.

Ominaisuudet

Myyntilaskujen luonti ja lähettäminen

Laadukas toiminnanohjausjärjestelmä takaa vaivattoman myyntilaskujen luonnin ja lähettämisen, sähköisesti tai halutessasi paperisena. Näin toimii myös Ecom, jonka kautta voit myös seurata laskulle kohdistuneita suorituksia kätevästi, kun pankkitunnuksesi on liitetty ohjelmaan.

Pitkälle automatisoitu ostolaskujen käsittely

Ostolaskujen maksaminen toiminnanohjausohjelmiston kautta on helppoa ja vaivatonta. Sähköiset ostolaskut saapuvat automaattisesti laskutusoperaattoriltasi, ja myös laskujen hyväksyminen sekä maksuaineiston siirtäminen maksatukseen tapahtuvat automaattisesti.

Sähköiset työmääräimet

Tehokas laskujen ja tilausten hallinta? Check. Töiden jakaminen asentajille helposti ja vaivattomasti? Check. Rivien tuonti ostolaskulta ja valmiiden tilausten siirtäminen vaivattomasti laskutukseen? Check. Tätä on laadukas rakennusalan erp-järjestelmä.

Kulujen kirjaaminen

Työtuntien, kulujen ja materiaalihankintojen kirjaaminen on oleellinen osa LVIS- ja rakennusalan toimintaa. Rakennusalan ERP-järjestelmä mahdollistaa kirjaamisen selkeästi työmääräimelle tai projektille, olit sitten missä tahansa. Samalla seuraat työajastimen ansiosta helposti työntekoon käytettyä aikaa, merkitset tallennetut työajat työkulukirjauksiksi ja siirrät ne helposti suoraan palkanlaskentaan.

Kohderekisteri ja tuoterekisteri

Onko sinulla useampi kuin yksi kohde työn alla? Suositut toiminnanohjausjärjestelmät auttavat ylläpitämään rekisteriä niistä ja myös työmaiden hallinta onnistuu yhdestä ja samasta paikasta.

Ecom lukeutuu kyseiseen kategoriaan, tarjoten edellä mainitut ominaisuudet, minkä lisäksi löydät järjestelmästämme suoraan myös LVIS-alan tuotteet.

Tukkureiden hinnastot

Mikä olisikaan sen helpompaa kuin tukkureiden hinnastojen löytäminen samasta paikkaa, johon kaikki mahdollinen työkohteisiin- ja projekteihin liittyvä kirjataan? Rakennusalan toiminnanohjausjärjestelmä mahdollistaa kaiken tämän eli pääset helposti käsiksi myös tukkureiden hinnastoihin.

Tuotteiden hinnoittelu ja alennukset

Toiminnanohjausjärjestelmä mahdollistaa omien tuotteiden ja alennettujen hintojen lisäämisen vaivattomasti. Lisäksi voit tehostaa laskuttamista laskuoletuksia tekemällä ja automatisoimalla hinnoittelusäännöt.

Erilaiset raportit

Missä yrityksesi menee ja miten erilaiset asiat toimivat? Rakennusalan toiminnanohjausjärjestelmä pysäyttää pullonkaulat jo ennen niiden syntymistä, sekä auttaa ymmärtämään muun muassa työkuorman jakamista.

Integraatiot eri ohjelmiin

Kuukausittaisten kirjanpitoaineistojen siirtäminen Procountoriin tai Netvisoriin onnistuu yhdellä klikkauksella. Sähköinen laskutus on mahdollista, kuten myös maksusiirtojen helpottaminen avaamalla yhteys pankkiin. LVIS-alan tuotteiden päivittyminen on automatisoitua. Ecomin integraatiot mahdollistavat muun muassa kaiken tämän.

Töiden resursointi ja aikatauluttaminen

Voit määrittää työmääräimelle työvaiheet toiminnanohjausjärjestelmässä, mikä mahdollistaa eri vaiheiden osalta henkilöiden, laitteiden, ajoneuvojen ja kaiken muun resursoinnin. Juuri tämän helpommaksi resurssien hallinta ja töiden aikataulutus ei muutu.

Erilaisten projektien toiminnanohjaus

Projektien ja urakoiden seuraaminen ja suunnittelu on käytännössä ottaen osa jokaisen LVIS- ja rakennusalan yrityksen toimintaa. Laskutuksen osalta projekti voidaan jakaa kiinteisiin maksueriin, erikseen laskutettaviin töihin ja näiden yhdistelmään. Projektien toiminnanohjaus helpottuu merkittävästi, kun sinulla on toiminnanohjausjärjestelmä rakennusalalle.

Toistuva sopimuslaskutus

Kuuluuko yrityksesi toimintaan kausihuoltoja ja muita sopimustöitä, mitkä hoidetaan säännöllisesti tietyille asiakkaille? Toistuva sopimuslaskutus hoituu käden käänteessä, kiitos hyvän ERP-toiminnanohjausjärjestelmän.

Työtuntien seuranta

Miten paljon tietty työmääräin tai projekti on vienyt aikaa? Ecomin työtuntilaskuri mahdollistaa työhön käytetyn ajan tallentamisen suoraan työkulukirjaukseksi – valintasi mukaan joko projektiin tai työmääräimeen. Lisäksi pysyt koko ajan ajan tasalla käytetyistä työtunneista.

Myynnin tehostaminen

Itsessään myynti saattaa erilaisten projektien keskellä jäädä liian vähälle huomiolle, mikä ei ole ideaalia. Ecomin myyntityökalu tekee myös myynnistä helpompaa, sillä voit sen avulla hallita niin asiakkuuksia kuin myös liidejä. Lisäksi osaat ajoittaa huoltojen ja lisämyynnin oikea-aikaisesti. Samalla asiakkaat tykkäävät, kun pystyt tarjoamaan heille kokonaisvaltaisen paketin.

Kalenterinäkymä

Ecomin kaltainen toiminnanohjausjärjestelmä mahdollistaa erilaisten tapahtumien seuraamisen helposti ja vaivattomasti joko työlistana tai aikajanalle lisättynä. Resurssien hallinta onnistuu niin ikään suoraan kalenterista.

Käyttäjäroolit ja käyttöoikeudet

Mikäli yrityksessä on useampi kuin yksi työntekijä, tällöin myös rooleja on erilaisia. Ecom on toiminnanohjausjärjestelmä, josta löytyvät niin pääkäyttäjien, normaalien käyttäjien, työntekijöiden ja kirjanpitäjien roolit, mikä takaa jokaiseen rooliin riittävät käyttöoikeudet.

Dokumentointi ja dokumenttien jakaminen

Työmääräimiin ja projekteihin liittyy usein erilaisten tiedostojen ja kuvien jakamista. Toiminnanohjausohjelmisto mahdollistaa helposti niiden jakamisen molempiin suuntiin – sekä työmaalle että työnjohtoon.

Valmiit lomakepohjat

Suositut toiminnanohjausjärjestelmät, kuten Ecom, mahdollistavat suoraan STUL:n pöytäkirjojen hyödyntämisen. Lisäksi voit ottaa käyttöön Doceanin dokumentaatiosovelluksen ja valmiit lomakepohjat Ecomin sisäänrakennetun integraation ansiosta.

Rahat tilille heti -ominaisuus

Ecomin laskurahoitus-ominaisuus mahdollistaa saatavien tehokkaan kierron tilanteissa, joissa maksuajat pitkittyvät. Toisin sanoen, saat rahat tilille heti, kun olet lähettänyt laskun. Ja mitä enemmän yrityksesi laskuttaa, sitä enemmän voit saada rahoitusta.