Verkkolaskupalvelu
Sähköisten laskujen lähettäminen ja vastaanotto on nyt helpompaa kuin koskaan – verkkolaskutus-palvelun käyttöönotto Ecomissa on kirjaimellisesti minuutin homma
Ecomilla sähköinen laskutus sujuu
- Palvelussa ei ole mitään kiinteitä kustannuksia – maksat vain lähtevistä ja saapuvista laskuista
- Sähköisen laskutuspalvelun käyttöönotto ja käyttö on erittäin helppoa
- Koko palvelu suoraan sisään rakennettuna
- Palvelu antaa heti palautteen, kun aineisto on lähtenyt tai vastaanotettu
Laskut sähköisinä kaikille asiakkaille
- Kaikki laskut voi lähettää sähköisinä, mutta halutessaan asiakas saa ne myös paperisina
- Ecomin laskujen välityspalvelu huolehtii automaattisesti siitä, että asiakas saa laskun toivomassaan muodossa
- Voit lähettää laskun ohessa myös liitetiedostoja
Ostolasku sähköisenä Ecomiin
- Ecomilla voidaan ottaa vastaan myös ostolaskut sähköisesti
- Ecom tuo laskun kirjanpitoon automaattisesti, joten ostolaskuja ei tarvitse kirjata erikseen
- Voit myös saada laskusta erillisen liitteen, jos toimittaja lähettää sellaisen. Laskun ulkoasu vastaa silloin paperilaskua, jonka voi tarvittaessa tulostaa.
Laskujen tulostuspalvelu
Ota käyttöösi tulostuspalvelu ja lähetä myös paperilaskusi kätevästi verkkolaskupalvelun kautta.
Verkko- ja sähköpostilaskujen lisäksi verkkolaskupalvelun kautta on mahdollista lähettää laskuja myös paperisina, jolloin sinun ei tarvitse huolehtia postittamisesta. Palveluun kuuluvat kirjeen tulostaminen, kuorittaminen ja lähettäminen vastaanottajalle. Kirje on mahdollista lähettää Economy- tai Priority -jakeluna (1. tai 2. luokka), ja se tulostetaan mustavalkoisena.
Lasku reitittyy automaattiseksi postitettavaksi, mikäli vastaanottajalle ei ole mahdollista lähettää verkkolaskuja. Tulostuspalvelun avulla säästät aikaa, rahaa ja vaivaa.
Ostolaskujen skannauspalvelu
Muuta paperiset ostolaskut sähköisiksi verkkolaskupalvelun avulla.
Skannauspalvelun avulla ostolaskujen käsittelyyn ei tarvitse käyttää enää työaikaa tai ylimääräisiä resursseja, kun paperiset ostolaskut saadaan muutettua hetkessä sähköisiksi. Yritys tarvitsee vain skannaustilin ja lisäksi sen tulee pyytää niitä toimittajia, joilla ei ole vielä verkkolaskuja käytössään lähettämään paperilaskut laskutusosoitteeseen. Palvelu toimii siten, että saapuvat laskut skannataan, ja niistä tulkitaan perustiedot, joiden avulla luodaan verkkolasku. Nämä tiedot ovat laskun numero, päiväys, eräpäivä, verollinen ja veroton summa, arvonlisäveron määrä, viitenumero, lähettäjän Y-tunnus, pankkitili, viite (kustannuspaikka) ja valuutta.
Verkkolaskujen siirtäminen yrityksen taloushallintojärjestelmään onnistuu helposti, sillä Ecom on integroitu suoraan ulkoiseen verkkolaskupalveluun. Skannauspalvelulla saadaan yhdistettyä paperi- ja verkkolaskujen vastaanotto ja pääset kokonaan eroon paperista. Tämä tehostaa ajankäyttöäsi takuuvarmasti!